Betalen Online iDeal Casino’s altijd uit?
Ja, iDeal Casino’s betalen altijd uit, mits spelers zich aan de regels en voorwaarden houden en hebben gehouden tijdens het spelen.
Gegevens spelersaccount
Wanneer je jezelf aanmeldt als speler bij een Online iDeal Casino, dan worden deze gegevens in eerste instantie niet handmatig gecontroleerd. Je kunt dus een verkeerde naam opgeven of een vals adres (waarom zou je, maar ok: het kan!). Wanneer je echter een verzoek om uitbetaling indient, dan worden deze gegevens wel handmatig gecontroleerd.
Zorg dat je gegevens juist zijn
Bij een eerste uitbetaling, dient het casino zich ervan te overtuigen dat de persoon aan wie uitbetaald wordt, dezelfde is als de persoon die gespeeld heeft. Je gegevens moeten dus overeenkomen met die in je spelers account en bij vrijwel elk casino, zal men je identiteit en adres willen bevestigen.
Identiteit en adres verifiëren
Om je identiteit te kunnen vaststellen, zal het casino een kopie van je paspoort of identiteitskaart vragen. Een scan van je paspoort of identiteitskaart, kun je vervolgens uploaden via je spelersaccount.
Sommige casino vragen ook een adres bevestiging. Dit adres kun je op verschillende manieren bevestigen, bijvoorbeeld door een energierekening waar je naam en adres op vermeld staat te scannen en uploaden. Een andere manier is het maken van een screenshot van je online bankrekening waar je adresgegevens vermeld staan.
Uitbetaling wordt doorgaans binnen 3 dagen uitgevoerd
Bij de meeste iDeal Casino’s duurt het zo’n 2-3 dagen voordat je winst is bijgeschreven op je rekening. Bij de grotere online casino’s, zoals Oranje Casino en MrGreen, staat het bedrag vaak al de volgende dag op je rekening.
Wat te doen wanneer een iDeal Casino niet uitbetaald?
Mocht het casino niet uitbetalen, dan zul je uiteraard eerst contact opnemen met de support van het casino en vragen naar de reden waarom er niet is/wordt uitbetaald. Mogelijk dat er aanvullende gegevens nodig zijn, die je moet opsturen. Het kan ook zijn dat de informatie in je account niet juist is of er twijfel is ontstaan bij het casino over je identiteit. Probeer samen met het casino tot een goed oplossing te komen.
Een klacht indienen
Lukt dit niet, dan is het indienen van een bij de licentiehouder van het casino je enige optie. De meeste online iDeal Casino’s zijn gevestigd in Malta en hebben een licentie van de Maltese overheid. Bij hen kun je jouw klacht deponeren. Dit kan een lang en slepend gedoe worden en ik zou daar persoonlijk niet eens aan beginnen, behalve als het natuurlijk om een enorm bedrag gaat!
Lees de voorwaarden!
Ik heb zelf niet de ervaring gehad dat er niet werd uitbetaald en in de gevallen die mij bekend zijn, was er eigenlijk altijd wel sprake van nalatigheid aan de kant van de speler.
Ben je van plan op professionele basis geld te verdienen in Online iDeal Casino’s, lees dan altijd de voorwaarden en let extra op de voorwaarden ten aanzien van uitbetalingen.